14 Nisan 2019 Pazar


Erzurum TEİAŞ Curling Kulübü üyeleri Orhun Yüce, Ezher Şimşek, Rıdvan Özbek, Ufuk Kırkoğlu ile Röportaj
Curling’e  nasıl başladınız?
Orhun Yüce: Babamın arkadaşı sayesinde başladım
Ufuk Kırkoğlu: Orhun beni de yanında götürdü. Ben ilk başlarda gitmeyi düşünmüyordum bir konuda zaafımı kullanarak başlattı ve hoşuma gitti devam ettim
Rıdvan Özbek: Orhun sayesinde öğrendim ve onunla antrenmanlara giderek başladım
Ezher Şimşek: Üç arkadaşım gidince bende başladım. İlk başlarda futbol ve curling arasında kalmıştım ama arkadaşlarımla devam etmek istedim
 Sizin için Curling’in kolay veya zor yönleri nelerdir ve zor yönleri nasıl atlattınız?
Ezher Şimşek: Biz 4 kişi yakın arkadaşız bu bizim için engelleri aşmamız adına çok büyük bir avantaj oldu. İyi bir kulüpte oynuyoruz. Üstümüzde hocamız ve başkanımızın çok emeği var. İyi bir kulüpte oynuyoruz.
Ufuk Kırkoğlu:  Öyle günlerimiz oldu ki yağmurda çamurda gittik, soyunma odasında çoraplarımızın suyunu sıkıp buzun üstüne çıktık ve bu kadar çabanın üstüne bu spordan soğumanın anlamı olmazdı. Bütün zorlukları dördümüz aşacağımızı biliyorduk.
Rıdvan Özbek: En büyük avantajımız liseden beri arkadaş olmamızdı. Curling’de en önemli şey üzülmemek ve hepimiz birbirimizi çok iyi tanıyoruz, kötü bişey söylesek alınmayacağımızı biliyoruz bu sebeple ligdeki tüm takımlardan üst düzeyde olduğumuzu düşünüyorum.
Curling de bu seviyeye nasıl geldiniz?
Rıdvan Özbek: Takım ruhumuz ve her bilgimizi birbirimiz ile paylaşmamız. Örneğin; bizden önce kamp gören Orhun arkadaşımızdı orda gördüğü şeyleri bizimle paylaştı. Sürekli maç izleyerek strateji geliştirdik. Tembellik yapmadık ve curling artık bizim için yaşam tarzı olmaya başladı. Hocamız Sadık Topaloğlu sayesinde bu seviyelere geldik. Her zaman yanımızda oldu.
Başarılarınız sonucunda aldığınız maddi veya manevi ödüller sizi tatmin etti mi?
Ufuk Kırkoğlu: Kulübümüz farklı bir kulüp olsaydı tatmin etmezdi. Kulüp bazında memnun olduk ama maddi gelirimiz olmadı ve olmasını da şu anlık istemiyoruz ama belki ilerleyen zamanlarda hak ettiğimizde  kabul edebiliriz. Manevi yönden federasyon bazında istediğimiz değeri göremediğimizi düşünüyorum ama biz onlara bunu göstermek zorundayız. Genel itibari ile memnunuz
Toplumda Curling’e verilen değer sizin için nasıl?
Ufuk Kırkoğlu: Bizim yerleşkemizden dolayı pek bir ilgi olmadığını düşünüyorum.
Orhun Yüce: Bundan iki üç yıl öncesine göre ilgi biraz daha fazla. Geçmiş yıllarda hiç ilgi yoktu. Şehir dışından ilgi görüyoruz artık.
Curling’in size kattıkları nelerdir?
Orhun Yüce: Bana maddi açıdan kaynak sağlıyor. Milli sporcu olduğum için burs alıyorum.
Ufuk Kırkoğlu: Manevi yönden sporcu ahlakı, arkadaşlık bağı katkısında bulundu. En büyük artımız en iyi tek başımıza olacağımıza takım olarak en iyisi olmaya çalışıyoruz.
Hedefleriniz nelerdir?
Rıdvan Özbek: Süper ligde şampiyon olan takım yurt dışına giderse biz birinci olup beraber gitmeyi ve Türk arması için birlikte rekabet etmeyi planlıyoruz.
Ezher Şimşek: Süper ligde şampiyonluk ve milli takım forması giymek istiyorum.
Orhun Yüce:  Ben olimpiyat görmek isterim. Ölene kadar sporcu olmak istiyorum.
Ufuk Kırkoğlu: Milli takım adına değil, kendi takımımız adına yurt dışına çıkmak isteriz.
Sizce Curling’in yaş sınırlaması var mıdır?
Ufuk Kırkoğlu: Bizim için yok. İnsanlar yaşı ilerlemiş insanlara kötü bakıyor ama oynadıktan sonra yaşın hiçbir önemi yok.
Antrenörlüğe nasıl başladınız?
Ufuk Kırkoğlu: Hocamız çok yardımcı oldu. İlk önce birinci kademe açıldı onu aldık, 1 yıl başka kulüpler de yardımcı antrenör olarak görev yaptık bu süreyi tamamladıktan sonra Trabzon’a gittik orda bir süreç geçirdik ardından 2. kademeyi aldık Bu sene bayanlar liginde de aktif olarak görev alacağız. 2 seneyi tamamladıktan sonra 3. kademeyi almayı düşünüyoruz. Bu konuda kulüp başkanımız Dursun Kurtoğlu’na da değinmek gerekiyor, üstümüzde çok emeği vardır. Biz bir istiyorsak o bizden daha çok istiyor ve çabalıyor.
Sizce bayanlar için curling nasıl bir spor dalı?
Ufuk Kırkoğlu: Çok ideal bir spor bence. Güç uygulaması gerekmiyor, daha güzel düşünebiliyorlar
Rıdvan Özbek: Bayanların daha rahat yapabileceği bir spor. Bayanların el hassasiyeti bizden daha iyi.

Paylaştıkları bilgiler için Erzurum TEİAŞ takımımız oyuncularına teşşekür ederiz.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder