12 Mayıs 2019 Pazar


Milli Sporcu Beyzanur Konuksever  için Curling

 Curling’e nasıl başladınız?

Evimin yakın olması ve sonrasında ablamın başlayıp bana tavsiye etmesi ile başladım.

Kaç yıldır curling sporcususunuz?

 Yedi buçuk yıldır curling sporcusuyum.

İlk başladığınız zamanlarda bu sporu farklı buldunuz mu, size garip geldi mi?

Aslında ben hiç sevmemiştim. Ne kadar saçma bir spor diye düşünmüştüm. Olimpiyatlardan sonra sevmeye başladım, hatta bırakıp tekrar başladığım bile oldu.

Milli takıma nasıl seçildiniz?

Sağ olsun antrenörüm beni keşfetti. Kendime milli sporcu olmayı hedef bildim daha sonrasında kamplara başladım. Kampların sonucunda beni milli takıma seçtiler.

İlk başta sevmediğinizi söylemiştiniz fakat şu an milli sporcusunuz sizi bu spor dalında tutan ne oldu?

İlk başlarda bırakmayı düşünmemin sebebi hiç yaşıtımın olmamasıydı ve diğer sporlardan çok farklıydı. Fakat şu an milli takımdayken böyle bir şeyi asla düşünmem.

Ablanızın tavsiyesi ile başladığınızı söylemiştiniz, ablanızın bu sporda size katkıları oldu mu?

Evet tabi ki yardımı oldu çünkü benden önce başlayıp yurt dışına çıktığı için bu sporu yerinde gördü ve bana katkıları da çok oldu.

Sizin yurt dışı deneyimleriniz nasıl geçti?

İlk başlarda yaşımın küçük olmasından dolayı çok heyecanlıydım. Hedefim bayrağımızı ve curlingi Türkiye adına temsil etmek olduğu için biraz da gururluydum.

Oynadığınız kulüp hakkında ne düşünüyorsunuz?

Memnunum. Takım olarak ligde güçlü bir takımız.

Ligde ki hedefleriniz nelerdir?

Şampiyon olmak tabi ki. Bunu bir kez yaşadık ve tekrar yaşamak istiyoruz.

Sizce antrenör olmak mı yoksa sporcu olmak mı daha iyi?

Herkesin düşüncesi bence farklıdır. Ben sporcu olmayı tercih ediyorum, gerçekten antrenörlük çok zor bu branşta.

Antrenörünüzden memnun musunuz?

Çok memnunum. Kendisi buralara gelmemin en önemli sebebidir çünkü kendisi yeteneğimi keşfeden kişi oldu.

Bir kadın olarak curlingi nasıl buluyorsunuz?

Kadın erkek ayrımı olmadan yapılabilecek bir spor, bence curling bir kadın için en iyi spor dalıdır.

Curlingde yaşadığınız kötü olaylar var mı, örneğin ailenizin desteklememesi gibi?

Ailemin desteklememesi gibi bir durum olmadı. Fakat küçük yaşta akranlarımızla anlaşamamamız gibi bir durum söz konusu oldu, şu anda böyle bir durum yok.

Türkiye’de curling için ne düşünüyorsunuz?

Ata sporumuz değil ama ileride böyle bir şey olabileceğini düşünüyorum. Eskiden yurt dışına çıktığımızda diğer ülkeler bizlerle tişört değişimi yapmıyorlardı, Türkiye’de kim diyorlardı fakat şu an gittiğimizde bizi karşılıyorlar ve bizlerle tişört değişimi yapıyorlar ve daha da ilerleme kaydedebileceğimizi düşünüyorum.

Curling’in size hayatınızda kattığı şeyler nelerdir?

Yıllardır curling sporcusuyum maddi yönden ziyade manevi yönden çok daha fazla katkıları oldu. Gerek sosyalleşme olsun gerek arkadaşlarımızla iyi geçinme yönünden olsun iletişimimi güçlendirdi. Millilik avantajı verdi ve böylece üniversiteye başlayınca burs alma avantajımız da var.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder